4. Klasifikace

I. Studenti jsou klasifikováni za:

- písemné práce (pololetní, průběžné, kontrolní, desetiminutovky atd.)

- ústní zkoušení

- seminární práce

- aktivitu v hodině i mimo vyučování

- další (zhotovení výrobku, samostatná organizace práce, …).

II. Každý ze studentů má právo být v každém předmětu ohodnocen známkou alespoň třikrát v jednom pololetí.

III. Student musí v každém pololetí absolvovat nejméně 75% z celkového počtu hodin v každém předmětu. Pokud v některém předmětu jeho absence přesáhne 25% z celkového počtu hodin v prvním či druhém pololetí, má učitel právo studenta z tohoto předmětu neklasifikovat. Při rozhodování učitel posoudí, zda má dostatek podkladů k tomu, aby mohl studenta ohodnotit.

IV. Pokud student nebude z některého předmětu klasifikován:

(a) v prvním pololetí školního roku, určí učitel formu a rozsah přezkoušení, které proběhne nejpozději do 2 měsíců od ukončení prvního pololetí.

(b) ve druhém pololetí školního roku, určí ředitel pro jeho hodnocení náhradní termín tak, aby mohlo být provedeno nejpozději do konce září následujícího školního roku.

V. Student má právo na to, aby všechny známky v jednom pololetí nebyly získány stejnou formou zkoušení, tzn. ne všechny známky z ústního zkoušení, ne všechny známky z písemného zkoušení apod. Pokud má student psychologem potvrzené specifické vývojové poruchy učení (dále SVPU), tj. dyslexie, dysortografie, výpadky paměti atd., má právo býti zkoušen převážně formami, které jsou jeho SVPU zasaženy nejméně.

VI. Je-li student klasifikován z některého předmětu známkou „nedostatečně“, musí pro pokračování ve studiu vyhovět podmínkám stanoveným ve školském zákoně: zákon 561/2004Sb., §69).

VII. Domácí úkoly

(a) Studentům jsou dle uvážení učitele zadávány domácí úkoly. Ty slouží převážně k procvičení látky nebo k přípravě na vyučování. Domácí úkoly musí být promyšlené a jejich plnění účelné.

(b) Učitel nesmí zadáním domácího úkolu řešit neplnění učebního plánu, tj. svou činnost – vyučování – přenášet na studenty.

VIII. Sešity

(a) Sešity jsou vlastnictvím studentů. Studenti si do nich zapisují své poznámky pro své studium.

(b) Učitelé nemají právo hodnotit obsahovou či formální úroveň zápisů v sešitech studentů. Učitelé nesmí sešity známkovat, ani do nich nějak zasahovat (škrtat, trhat apod.)

(c) Učitelé by měli studenty cíleně vést k dovednosti zhotovit si funkční zápis.